Manjše vozilo za gozdne požare GVGP-1 Ford Ranger![]() ![]()
Novo vozilo GVGP-1 Ford Ranger smo gasilci PGD Studenec prevzeli aprila 2017. Nadgradnjo in predelavo vozila po tipizaciji GZS je izdelalo podjetje Webo, poleg našega so identična vozila še v PGD Hruševje, PGD Studeno in PGD Šmihel Landol, vse v GZ Postojna. Gre za vozilo na Fordovem podvozju, ki mu je tovarniško povečana in kasneje homologirana največja dovoljena masa na 3.490 kg. Vozilo ima priklopljiv pogon 4×4, poganja ga 160 konjski dizelski motor, ki moč na kolesa prenaša preko šest stopenjskega ročnega menjalnika oziroma po potrebi preko reduktorja prestavnih razmerij. Podvozje je opremljeno s bremenskimi blazinami na zadnji osi, zaščito vitalnih delov podvozja z zaščitnimi ploščami, zaporo zadnjega diferenciala, vlečno kljuko, električnim vitlom, prednjo ter bočno vejno zaščito vozila in daljinkami. V vozilu je vgrajena DMR postaja Motorola DM4601 z GPS anteno. Vozilo je opremljeno z vsemi sodobnimi varnostno asistenčnimi sistemi in s klimo. Na vozilu je nameščen visokotlačni modul za gašenje z rezervoarjem za gasilno sredstvo kapacitete 390 litrov. Na modulu je nameščena visokotlačna črpalka gnana preko bencinskega motorja, katera ima 100 litrov pretoka/minuto pri 40 barih. Hitronapadalna cev premera 13 mm je dolga 100 metrov in omogoča spajanje ter podaljševanje z ostalimi vozili v naši enoti. Vozilo je opremljeno z vso potrebno opremo po tipizaciji GZS.
Gasilsko vozilo GV-1 Volkswagen LT
Gasilsko vozilo smo kupili rabljeno v letu 2020 iz GZ Ljubljana in z njim nadomestili vozilo GV-1 Iveco Turbo Daily. Vozilo je letnik 2002 in je bilo istega leta predelano v gasilsko vozilo na podjetju AS Domžale. Pogon vozilu zagotavlja 2.5 litrski turbo dizelski agregat, ki moč preko ročnega menjalnika prenaša na zadnja kolesa.Vozilo je opremljeno po tipizaciji GZS. Poleg prevoza devetih oseb nudi vozilo tudi tovorni prostor za prevoz gasilske opreme. Del opreme je shranjen na namenskem prtljažniku na strehi vozila, dostopen je mogoč preko lestev na zadnjih vratih. V vozilu je osnovna gasilska oprema, dva izolirna dihalna aparata, komplet Vozilo na večino intervencij izvaža kot podpora vozilom GVGP-1 in GVGP-2, predvsem s prevozom dodatnega moštva in opreme.
Večje gasilsko vozilo za gašenje požarov v naravi GVGP -2 Prostovoljno gasilsko društvo Studenec od sredine leta 2015 v gasilski enoti uporablja večje gasilsko vozilo za gašenje požarov v naravi GVGP-2 Renault Midlum. Osnova vozila je Renaultovo podvozje s stalnim pogonom na vsa kolesa, poganja ga zmogljiv 300 konjski agregat, največja skupna dovoljena masa podvozja pa je 14 ton. Gre za specialno gasilsko podvozje na enojnih terenskih pnevmatikah, z originalno dvojno kabino za posadko. V kabini je prostora za 6 gasilcev, v prvem delu za voznika – strojnika in vodjo vozila, v drugem delu pa za štiri gasilce. Gasilci v zadnjem delu kabine imajo v naslonih sedežev nameščene dihalne aparate, poleg tega je v zadnjem delu kabine vsa potrebna oprema napadalcev (sekire, luči, reševalne vrvi, rezervne IDA posode, torba z materialom za prvo pomoč,…). Ostala oprema je v nadgradnji vozila. Vozilo ima vgrajen vzdolžni inox rezervoar za vodo volumna 2.500 litrov. Nadgradnja je na vsaki strani zaprta z po dvema roletama, zadnji del vozila je zaprt z dvižnimi vrati. V zadnjem delu vozila je nameščena kombinirana gasilska črpalka gnana preko odgona vozila. Črpalka proizvajalca Magirus z oznako MPH-230 ima kapaciteto pretoka 3000 litrov na minuto pri 10 barih pritiska. Visokotlačni del črpalke ima pretok 400 litrov na minuto pri 40 barih pritiska. Črpalka ima na zadnjem delu vozila nameščena dva B izliva, poleg tega so še trije izlivi iz visokotlačnega dela črpalke priključeni na visokotlačne navijake. En navijak je nameščen nad črpalko.Gre za navijak s 60 metri visokotlačne cevi z notranjim premerom 25 mm, na koncu cevi je nameščen ročnik Rosenbauer Nepiro. Dva navijaka sta nameščena posamezno po en na vsaki strani v levem in desnem zadnjem boksu. Na navijakih je po 100 metrov visokotlačne cevi z notranjim premerom 16 mm. Vsi visokotlačni navijaki se med seboj spajajo preko H visokotlačnih spojk in imajo električno navijanje. V vozilu je še 7 dvajset metrskih visokotlačnih cevi za podaljševanje navijakov. Skupaj je tako možno iz vozila postaviti 400 metrov visokotlačne linije. Vozilo ima v zadnjih boksih na obeh straneh prostor za gasilsko opremo. Na levi strani so pritrdišča za gasilske armature (trojak, turbo ročniki, navaden ročnik, omejevalec tlaka, oporno koleno, prehodne spojke, cevni pritrdilci, cevne obveze,…) gasilni aparati s prahom ter gasilni aparat CO 2 . V desnem boksu je prostor za nahrbtnjače, izpihovalnik Piritec, motorno žago Husqvarna 550XP, potopno črpalko Rosenbauer Nautilus 4/1, dimnikarsko orodje, kombinirano posodo za motorno žago in dvema 20 litrskima posodama za gorivo. V prvem levem boksu je vrtljiva stena z ročnim orodjem in razno gasilsko opremo, za vrtljivo steno je prostor za zajemalna nosila, navadna nosila, vlečno jeklenico ter vžigalne kable. Tukaj so nameščeni še triopani, kaseta z ročnim orodjem, hidrantni nastavek, lomilno orodje Hooligan ter podobno. V prvem desnem boksu je na vrtljivem nosilcu nameščen agregat moči 5kWA. Agregat je nameščen na nosilcu, kateri mu omogoča zaustavitev naveč pozicijah. Skrajna lega agregata je odprta na poziciji 135°. V istem boksu so pritrdišča za ostalo opremo (varovalno stikalo za električni tok, dva podaljška na kolutu dolžine 50 metrov). Na strehi nadgradnje je nameščen zaboj za večjo opremo (gasilske metle, vile, lopate, …) dva cevna mostička ter stikalna lestev. Dostop do strehe je omogočen preko lestve na zadnjem desnem delu vozila. Na vozilu je nameščen svetlobni stolp, višine cca. 5,5 metra merjeno od tal. Na stolpu je nameščenih 6 LED delovnih reflektorjev, kateri delujejo preko električnega sistema vozila. Kontrolna enota stolpa je umeščena na kontrolni plošči črpalke. Delovno mesto strojnika omogoča kontrolo nad delovanjem črpalke, daljinsko kontrolo delovanja motorja vozila, upravljanje z potrebnimi funkcijami vozila med delovanjem črpalke, upravljanje z bočno osvetlitvijo vozila ter s svetlobnim stolpom. Na kontrolni plošči je nameščen še nivokaz vode v rezervoarju in povezava s postajo Za-Re v kabini vozila. Na zadnjem delu vozila je nameščena usmerjevalna LED oranžna luč. Nadzor nad delovanjem usmerjevalne luči je izveden iz vozniškega mesta. Prav tako je na zadnjem delu vozila nameščena kamera z pomoč pri vzvratni vožnji, monitor za prikaz stanja za vozilom pa je nameščen na armaturni plošči. Iz vozniškega mesta je možen vklop črpalke in bočne razsvetljave. Bočna razsvetljava se avtomatsko vklopi ob preklopu menjalnika v vzvratno prestavo. Vozilo je opremljeno z ročnim šest stopenjskim menjalnikom. Voznik lahko vklopi reduktor prestavnih razmerij ter posamezne zapore vseh treh diferencialov. Poleg ostalih funkcij vozilo omogoča pomoč pri speljevanju v klanec in omejitev hitrosti vožnje po terenu. Voznik ima možnost nastaviti želenega števila vrtljajev motorja (ročni plin). Voznikov sedež je zračno vzmeten, ostali sedeži ni fiksno pritrjeni in razen sovoznikovega, ne omogočajo nastavljanja. Vozilo ima električno nastavljiva zunanja ogledala, le-ta so tudi ogrevana, prav tako so električno pomična stekla v vseh vratih. Vozilo je opremljeno s klimatsko napravo, na zadnjem delu kabine ima nameščeno dodatno strešno loputo za zračenje. Kabina vozila, zgornji in spodnji rob nadgradnje so zaščiti z vejno zaščito iz nerjavečih cevi. Spodnji rob nadgradnje ima zaščito nameščeno na konstrukciji, na kateri je nameščena izvlečna stopnica za dostop do višje ležeče opreme v prvem levem in desnem boksu. Stopnica je opremljena z mehanizmom, kateri preprečuje neželeno odpiranje in kontrolno lučko na voznikovem mestu. Prostovoljno gasilsko društvo Studenec od sredine leta 2015 v gasilski enoti uporablja večje gasilsko vozilo za gašenje požarov v naravi GVGP-2 Renault Midlum. Osnova vozila je Renaultovo podvozje s stalnim pogonom na vsa kolesa, poganja ga zmogljiv 300 konjski agregat, največja skupna dovoljena masa podvozja pa je 14 ton. Gre za specialno gasilsko podvozje na enojnih terenskih pnevmatikah, z originalno dvojno kabino za posadko. V kabini je prostora za 6 gasilcev, v prvem delu za voznika – strojnika in vodjo vozila, v drugem delu pa za štiri gasilce. Gasilci v zadnjem delu kabine imajo v naslonih sedežev nameščene dihalne aparate, poleg tega je v zadnjem delu kabine vsa potrebna oprema napadalcev (sekire, luči, reševalne vrvi, rezervne IDA posode, torba z materialom za prvo pomoč,…) Ostala oprema je v nadgradnji vozila. Vozilo ima vgrajen vzdolžni inox rezervoar za vodo volumna 2.500 litrov. Nadgradnja je na vsaki strani zaprta z po dvema roletama, zadnji del vozila je zaprt z dvižnimi vrati. V zadnjem delu vozila je nameščena kombinirana gasilska črpalka gnana preko odgona vozila. Črpalka proizvajalca Magirus z oznako MPH-230 ima kapaciteto pretoka 3000 litrov na minuto pri 10 barih pritiska. Visokotlačni del črpalke ima pretok 400 litrov na minuto pri 40 barih pritiska. Črpalka ima na zadnjem delu vozila nameščena dva B izliva, poleg tega so še trije izlivi iz visokotlačnega dela črpalke priključeni na visokotlačne navijake. En navijak je nameščen nad črpalko. Gre za navijak s 60 metri visokotlačne cevi z notranjim premerom 25 mm, na koncu cevi je nameščen ročnik Rosenbauer Nepiro. Dva navijaka sta nameščena posamezno po en na vsaki strani v levem in desnem zadnjem boksu. Na navijakih je po 100 metrov visokotlačne cevi z notranjim premerom 16mm. Vsi visokotlačni navijaki se med seboj spajajo preko H visokotlačnih spojk in imajo električno navijanje. V vozilu je še 7 dvajset metrskih visokotlačnih cevi za podaljševanje navijakov. Skupaj jetako možno iz vozila postaviti 400 metrov visokotlačne linije. Vozilo ima v zadnjih boksih na obeh straneh prostor za gasilsko opremo. Na levi strani so pritrdišča za Delovno mesto strojnika omogoča kontrolo nad delovanjem črpalke, daljinsko kontrolo delovanja motorja vozila, upravljanje z potrebnimi funkcijami vozila med delovanjem črpalke, upravljanje z bočno osvetlitvijo vozila ter s svetlobnim stolpom. Na kontrolni plošči je nameščen še nivokaz vode v rezervoarju in povezava s postajo Za-Re v kabini vozila. Na zadnjem delu vozila je nameščena usmerjevalna LED oranžna luč. Nadzor nad delovanjem usmerjevalne luči je izveden iz vozniškega mesta. Prav tako je na zadnjem delu vozila nameščena kamera z pomoč pri vzvratni vožnji, monitor za prikaz stanja za vozilom pa je nameščen na armaturni plošči. Iz vozniškega mesta je možen vklop črpalke in bočne razsvetljave. Bočna razsvetljava se avtomatsko vklopi ob preklopu menjalnika v vzvratno prestavo. Vozilo je opremljeno z ročnim šest stopenjskim menjalnikom. Voznik lahko vklopi reduktor prestavnih razmerij ter posamezne zapore vseh treh diferencialov. Poleg ostalih funkcij vozilo omogoča pomoč pri speljevanju v klanec in omejitev hitrosti vožnje po terenu. Voznik ima možnost nastaviti želenega števila vrtljajev motorja (ročni plin). Voznikov sedež je zračno vzmeten, ostali sedeži ni fiksno pritrjeni in razen sovoznikovega, ne omogočajo nastavljanja. Vozilo ima električno nastavljiva zunanja ogledala, le-ta so tudi ogrevana, prav tako so električno pomična stekla v vseh vratih. Vozilo je opremljeno s klimatsko napravo, na zadnjem delu kabine ima nameščeno dodatno strešno loputo za zračenje. Kabina vozila, zgornji in spodnji rob nadgradnje so zaščiti z vejno zaščito iz nerjavečih cevi. Spodnji rob nadgradnje ima zaščito nameščeno na konstrukciji, na kateri je nameščena izvlečna stopnica za dostop do višje ležeče opreme v prvem levem in desnem boksu. Stopnica je opremljena z mehanizmom, kateri preprečuje neželeno odpiranje in kontrolno lučko na voznikovem mestu. .
|