Manjše vozilo za gozdne požare GVGP-1 Toyota Hilux   
DSCN0349DSCN0216
Vozilo GVGP-1 je bilo novo kupljeno leta 1998 v Postojni. Tam je služilo do leta 2011, ko je s sklepom predsedstva GZ Postojna prešlo v last PGD Studenec. Pri nas je nadomestilo vozilo GVGP-1 Nissan KingCab, ki smo ga predali v uporabo v PGD Slavina. Vozilo je namenjeno gašenju požarov v naravi in posredovanju na ostalih intervencijah. Pogon vozila je v izvedbi 4×4 z reduktorjem prestavnih razmerij. Naknadno so bile na zadnjo os vgrajene bremenske blazine.V vozilu je osnovna oprema za gašenje požarov v naravi, vključno z visokotlačnim modulom ter opremo za nudenje prve pomoči. Ob raznih tehničnih intervencijah, se od odstranitvi visokotlačnega modula vozilo uporablja za prevoze manjših tovorov.


 

Gasilsko vozilo GV-1 Iveco Turbo Daily

DSCN0217   DSCN0210

Gasilsko vozilo smo kupili rabljeno v letu 2012. V društvu je nadomestilo vozilo GV-1 Renault Trafic. Vozilo je opremljeno po tipizaciji GZS z opremo za gašenje stavbnih in drugih požarov. V vozilu je agregat za proizvodnjo električne energije moči 5,0kVA, motorna črpalka MB 8/8 Rosenbauer, potopna črpalka Rosenbauer Nautilus 4/1, štirje izolirni dihalni aparati Drager, ter ostala gasilska oprema. Pravtako je v vozilu večji vodni sesalec, dimnikarsko orodje ter nekaj priročnega drugega orodja.

Vozilo je namenjeno posredovanju na vseh vrstah intervencij, zaradi opreme in moštva pa predstavlja oporo vozilu GVC 16/15 Zastava.

 


 Večje gasilsko vozilo za gašenje požarov v naravi GVGP -2

       

Prostovoljno gasilsko društvo Studenec od sredine leta 2015 v gasilski enoti uporablja večje gasilsko vozilo za gašenje požarov v naravi GVGP-2 Renault Midlum. Osnova vozila je Renaultovo podvozje s stalnim pogonom na vsa kolesa, poganja ga zmogljiv 300 konjski agregat, največja skupna dovoljena masa podvozja pa je 14 ton. Gre za specialno gasilsko podvozje na enojnih terenskih pnevmatikah, z originalno dvojno kabino za posadko.

V kabini je prostora za 6 gasilcev, v prvem delu za voznika – strojnika in vodjo vozila, v drugem delu pa za štiri gasilce. Gasilci v zadnjem delu kabine imajo v naslonih sedežev nameščene dihalne aparate, poleg tega je v zadnjem delu kabine vsa potrebna oprema napadalcev (sekire, luči, reševalne vrvi, rezervne IDA posode, torba z materialom za prvo pomoč,…). Ostala oprema je v nadgradnji vozila. Vozilo ima vgrajen vzdolžni inox rezervoar za vodo volumna 2.500 litrov. Nadgradnja je na vsaki strani zaprta z po dvema roletama, zadnji del vozila je zaprt z dvižnimi vrati. V zadnjem delu vozila je nameščena kombinirana gasilska črpalka gnana preko odgona vozila. Črpalka proizvajalca Magirus z oznako MPH-230 ima kapaciteto pretoka 3000 litrov na minuto pri 10 barih pritiska. Visokotlačni del črpalke ima pretok 400 litrov na minuto pri 40 barih pritiska. Črpalka ima na zadnjem delu vozila nameščena dva B izliva, poleg tega so še trije izlivi iz visokotlačnega dela črpalke priključeni na visokotlačne navijake. En navijak je nameščen nad črpalko.Gre za navijak s 60 metri visokotlačne cevi z notranjim premerom 25 mm, na koncu cevi je nameščen ročnik Rosenbauer Nepiro. Dva navijaka sta nameščena posamezno po en na vsaki strani v levem in desnem zadnjem boksu. Na navijakih je po 100 metrov visokotlačne cevi z notranjim premerom 16 mm. Vsi visokotlačni navijaki se med seboj spajajo preko H visokotlačnih spojk in imajo električno navijanje. V vozilu je še 7 dvajset metrskih visokotlačnih cevi za podaljševanje navijakov. Skupaj je tako možno iz vozila postaviti 400 metrov visokotlačne linije.

Vozilo ima v zadnjih boksih na obeh straneh prostor za gasilsko opremo. Na levi strani so pritrdišča za gasilske armature (trojak, turbo ročniki, navaden ročnik, omejevalec tlaka, oporno koleno, prehodne spojke, cevni pritrdilci, cevne obveze,…) gasilni aparati s prahom ter gasilni aparat CO 2 . V desnem boksu je prostor za nahrbtnjače, izpihovalnik Piritec, motorno žago Husqvarna 550XP, potopno črpalko Rosenbauer Nautilus 4/1, dimnikarsko orodje, kombinirano posodo za motorno žago in dvema 20 litrskima posodama za gorivo. V prvem levem boksu je vrtljiva stena z ročnim orodjem in razno gasilsko opremo, za vrtljivo steno je prostor za zajemalna nosila, navadna nosila, vlečno jeklenico ter vžigalne kable. Tukaj so nameščeni še triopani, kaseta z ročnim orodjem, hidrantni nastavek, lomilno orodje Hooligan ter podobno. V prvem desnem boksu je na vrtljivem nosilcu nameščen agregat moči 5kWA. Agregat je nameščen na nosilcu, kateri mu omogoča zaustavitev naveč pozicijah. Skrajna lega agregata je odprta na poziciji 135°. V istem boksu so pritrdišča za ostalo opremo (varovalno stikalo za električni tok, dva podaljška na kolutu dolžine 50 metrov). Na strehi nadgradnje je nameščen zaboj za večjo opremo (gasilske metle, vile, lopate, …) dva cevna mostička ter stikalna lestev. Dostop do strehe je omogočen preko lestve na zadnjem desnem delu vozila. Na vozilu je nameščen svetlobni stolp, višine cca. 5,5 metra merjeno od tal. Na stolpu je nameščenih 6 LED delovnih reflektorjev, kateri delujejo preko električnega sistema vozila. Kontrolna enota stolpa je umeščena na kontrolni plošči črpalke. Delovno mesto strojnika omogoča kontrolo nad delovanjem črpalke, daljinsko kontrolo delovanja motorja vozila, upravljanje z potrebnimi funkcijami vozila med delovanjem črpalke, upravljanje z bočno osvetlitvijo vozila ter s svetlobnim stolpom. Na kontrolni plošči je nameščen še nivokaz vode v rezervoarju in povezava s postajo Za-Re v kabini vozila.

4 (Mobile)

Na zadnjem delu vozila je nameščena usmerjevalna LED oranžna luč. Nadzor nad delovanjem usmerjevalne luči je izveden iz vozniškega mesta. Prav tako je na zadnjem delu vozila nameščena kamera z pomoč pri vzvratni vožnji, monitor za prikaz stanja za vozilom pa je nameščen na armaturni plošči. Iz vozniškega mesta je možen vklop črpalke in bočne razsvetljave. Bočna razsvetljava se avtomatsko vklopi ob preklopu menjalnika v vzvratno prestavo.

Vozilo je opremljeno z ročnim šest stopenjskim menjalnikom. Voznik lahko vklopi reduktor prestavnih razmerij ter posamezne zapore vseh treh diferencialov. Poleg ostalih funkcij vozilo omogoča pomoč pri speljevanju v klanec in omejitev hitrosti vožnje po terenu. Voznik ima možnost nastaviti želenega števila vrtljajev motorja (ročni plin). Voznikov sedež je zračno vzmeten, ostali sedeži ni fiksno pritrjeni in razen sovoznikovega, ne omogočajo nastavljanja. Vozilo ima električno nastavljiva zunanja ogledala, le-ta so tudi ogrevana, prav tako so električno pomična stekla v vseh vratih. Vozilo je opremljeno s klimatsko napravo, na zadnjem delu kabine ima nameščeno dodatno strešno loputo za zračenje. Kabina vozila, zgornji in spodnji rob nadgradnje so zaščiti z vejno zaščito iz nerjavečih cevi. Spodnji rob nadgradnje ima zaščito nameščeno na konstrukciji, na kateri je nameščena izvlečna stopnica za dostop do višje ležeče opreme v prvem levem in desnem boksu. Stopnica je opremljena z mehanizmom, kateri preprečuje neželeno odpiranje in kontrolno lučko na voznikovem mestu. Prostovoljno gasilsko društvo Studenec od sredine leta 2015 v gasilski enoti uporablja večje gasilsko vozilo za gašenje požarov v naravi GVGP-2 Renault Midlum. Osnova vozila je Renaultovo podvozje s stalnim pogonom na vsa kolesa, poganja ga zmogljiv 300 konjski agregat, največja skupna dovoljena masa podvozja pa je 14 ton. Gre za specialno gasilsko podvozje na enojnih terenskih pnevmatikah, z originalno dvojno kabino za posadko. V kabini je prostora za 6 gasilcev, v prvem delu za voznika – strojnika in vodjo vozila, v drugem delu pa za štiri gasilce. Gasilci v zadnjem delu kabine imajo v naslonih sedežev nameščene dihalne aparate, poleg tega je v zadnjem delu kabine vsa potrebna oprema napadalcev (sekire, luči, reševalne vrvi, rezervne IDA posode, torba z materialom za prvo pomoč,…)

Ostala oprema je v nadgradnji vozila. Vozilo ima vgrajen vzdolžni inox rezervoar za vodo volumna
2.500 litrov. Nadgradnja je na vsaki strani zaprta z po dvema roletama, zadnji del vozila je zaprt z
dvižnimi vrati. V zadnjem delu vozila je nameščena kombinirana gasilska črpalka gnana preko odgona
vozila. Črpalka proizvajalca Magirus z oznako MPH-230 ima kapaciteto pretoka 3000 litrov na minuto
pri 10 barih pritiska. Visokotlačni del črpalke ima pretok 400 litrov na minuto pri 40 barih pritiska.
Črpalka ima na zadnjem delu vozila nameščena dva B izliva, poleg tega so še trije izlivi iz visokotlačnega dela črpalke priključeni na visokotlačne navijake. En navijak je nameščen nad črpalko.
Gre za navijak s 60 metri visokotlačne cevi z notranjim premerom 25 mm, na koncu cevi je nameščen
ročnik Rosenbauer Nepiro. Dva navijaka sta nameščena posamezno po en na vsaki strani v levem in
desnem zadnjem boksu. Na navijakih je po 100 metrov visokotlačne cevi z notranjim premerom 16
mm. Vsi visokotlačni navijaki se med seboj spajajo preko H visokotlačnih spojk in imajo električno
navijanje. V vozilu je še 7 dvajset metrskih visokotlačnih cevi za podaljševanje navijakov. Skupaj je
tako možno iz vozila postaviti 400 metrov visokotlačne linije.

Vozilo ima v zadnjih boksih na obeh straneh prostor za gasilsko opremo. Na levi strani so pritrdišča za3 (Mobile)
gasilske armature (trojak, turbo ročniki, navaden ročnik, omejevalec tlaka, oporno koleno, prehodne spojke, cevni pritrdilci, cevne obveze,…) gasilni aparati s prahom ter gasilni aparat CO 2 . V desnem boksu je prostor za nahrbtnjače, izpihovalnik Piritec, motorno žago Husqvarna 550XP, potopno
črpalko Rosenbauer Nautilus 4/1, dimnikarsko orodje, kombinirano posodo za motorno žago in dvema 20 litrskima posodama za gorivo. V prvem levem boksu je vrtljiva stena z ročnim orodjem in razno gasilsko opremo, za vrtljivo steno je prostor za zajemalna nosila, navadna nosila, vlečno jeklenico ter vžigalne kable. Tukaj so nameščeni še triopani, kaseta z ročnim orodjem, hidrantni
nastavek, lomilno orodje Hooligan ter podobno. V prvem desnem boksu je na vrtljivem nosilcu
nameščen agregat moči 5kWA. Agregat je nameščen na nosilcu, kateri mu omogoča zaustavitev na
več pozicijah. Skrajna lega agregata je odprta na poziciji 135°. V istem boksu so pritrdišča za ostalo
opremo (varovalno stikalo za električni tok, dva podaljška na kolutu dolžine 50 metrov). Na strehi
nadgradnje je nameščen zaboj za večjo opremo (gasilske metle, vile, lopate, …) dva cevna mostička
ter stikalna lestev. Dostop do strehe je omogočen preko lestve na zadnjem desnem delu vozila. Na
vozilu je nameščen svetlobni stolp, višine cca. 5,5 metra merjeno od tal. Na stolpu je nameščenih 6
LED delovnih reflektorjev, kateri delujejo preko električnega sistema vozila. Kontrolna enota stolpa je
umeščena na kontrolni plošči črpalke.

Delovno mesto strojnika omogoča kontrolo nad delovanjem črpalke, daljinsko kontrolo delovanja
motorja vozila, upravljanje z potrebnimi funkcijami vozila med delovanjem črpalke, upravljanje z
bočno osvetlitvijo vozila ter s svetlobnim stolpom. Na kontrolni plošči je nameščen še nivokaz vode v
rezervoarju in povezava s postajo Za-Re v kabini vozila.

Na zadnjem delu vozila je nameščena usmerjevalna LED oranžna luč. Nadzor nad delovanjem
usmerjevalne luči je izveden iz vozniškega mesta. Prav tako je na zadnjem delu vozila nameščena
kamera z pomoč pri vzvratni vožnji, monitor za prikaz stanja za vozilom pa je nameščen na armaturni
plošči. Iz vozniškega mesta je možen vklop črpalke in bočne razsvetljave. Bočna razsvetljava se
avtomatsko vklopi ob preklopu menjalnika v vzvratno prestavo.

Vozilo je opremljeno z ročnim šest stopenjskim menjalnikom. Voznik lahko vklopi reduktor prestavnih
razmerij ter posamezne zapore vseh treh diferencialov. Poleg ostalih funkcij vozilo omogoča pomoč
pri speljevanju v klanec in omejitev hitrosti vožnje po terenu. Voznik ima možnost nastaviti želenega
števila vrtljajev motorja (ročni plin). Voznikov sedež je zračno vzmeten, ostali sedeži ni fiksno pritrjeni
in razen sovoznikovega, ne omogočajo nastavljanja. Vozilo ima električno nastavljiva zunanja
ogledala, le-ta so tudi ogrevana, prav tako so električno pomična stekla v vseh vratih. Vozilo je
opremljeno s klimatsko napravo, na zadnjem delu kabine ima nameščeno dodatno strešno loputo za
zračenje. Kabina vozila, zgornji in spodnji rob nadgradnje so zaščiti z vejno zaščito iz nerjavečih cevi. Spodnji
rob nadgradnje ima zaščito nameščeno na konstrukciji, na kateri je nameščena izvlečna stopnica za
dostop do višje ležeče opreme v prvem levem in desnem boksu. Stopnica je opremljena z
mehanizmom, kateri preprečuje neželeno odpiranje in kontrolno lučko na voznikovem mestu.
.

.